cayunk kam0o

... بسم الله الرحمن الرحيم ... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Facebook

Monday 9 May 2011

KU TINGGALKAN DIRIMU DEMI CINTA-NYA PART 4..




Benar,kita ini hanyalah insan yang lemah,banyak kekurangan namun kenapa tidak kita sandarkan harapan dan bergantung hanya pada ALLAH bukan manusia?

"Tiada daya upaya dan tidak ada tenaga kekuatan melainkan dengan ALLAH yang Maha Tinggi lagi Maha Besar".

Dalam tangisan kerana pertunangan ini di putuskan tanpa sebab yang jelas,namun saya tetap redha dan bersyukur atas ujian ini.Hanya ALLAH menjadi tempat saya mengadu dan bermunajat.Pedihnya hati ini hanya ALLAH sahaja yang tahu dan peritnya hati ini hanya ALLAH sahaja yang mengerti.

Dugaan demi dugaan inilah akhirnya menjadikan saya manusia yang sangat bergantung pada ALLAH dan hanya mengharap kasih dari ALLAH semata-mata.Teringat pula saya pada sebuah ayat yang lain,

"Wahai orang yang beriman,cukuplah bagi kamu ALLAH sebagai tempat bergantung...(al-Anfaal:64)

Akhirnya saya bangkit dari kedukaan ini.Pada ALLAH saya serahkan segala-galanya.Sesungguhnya cinta ALLAH adalah agung dan tak pernah mengecewakan.Dia ada disisi kita saat susah dan senang.ALHAMDULILLAH.ternyata kini saya bahagia dengan Cinta-NYA dan bersyukur kerana masih ada ibu bapa yang mengasihi saya sebaiknya,keluarga tempat saya mencurahkan kasih sayang dan teman-teman seperjuangan yang sentiasa tersenyum dan memberi sumber inspirasi tuk saya terus melangkah dan menjadi Hamba-NYA yang taat.

Abu Bakar As-Siddiq pernah berkata:

"Sesiapa merasakan kenikmatan dan kejernihan kerana mencintai ALLAH,nescaya perhatiannya tercurah kepada-NYA dibandingkan dengan semua manusia."

Tiadalah niat saya untuk berbangga atau menunjuk-nunjuk kehebatan diri melainkan hanya tuk berkongsi dengan para pembaca.Sedarkah kita selama ini cinta manusia yang kita puja selama ni hanyalah palsu dan angan semata-mata,namun cinta dari-NYA tak pernah mengecewakan kita namun kitalah yang menjauh dan menolaknya dari kehidupan kita...Saya menyeru diri saya dan para pembaca tuk sama-sama kita meraih dan mendekatkan diri kita pada cinta-NYA....."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...